Saturday, October 21, 2006

Bass Abushakra, Ph.D. (a environmentalni systemy tak obecne)

Uz jsem tu asi dva mesice, ale jeste jsem vlastne nenapsala nic poradnyho o skole. Skola tady zacina prvni utery v zari (v pondeli je labor day). Utery je zrovna mym nejnabitejsim dnem (mam vsechny predmety, co mam zapsany), takze jsem si ho opravdu uzila. Den zacina uz v 8 predmetem "Basic principles of environmental systems design" (alias HVAC (=heating, ventilation, air conditioning)), vyucujici: Abushakra, Bass, PhD. Na hodinu jsem prisla nervozne brzo ;) a tak jsem jeste notnou chvili postavala pred prazdnou pohaslou tridou. Pak prisel nejakej student, otevrel dvere, vesel, rozsvitil a posadil se... a tak jsem se posadila taky. Trida se zacinala pozvolna plnit a par minut po zacatku dorazil i pan doktor :)
Neco mezi 35-40 (rekla bych... tohle mi nikdy moc neslo), snedsi, mensi postavy, s nechutne vyholenou "bradkou" (no... neni to uplne bradka). Jakmile zacal mluvit, doslo mi, ze to asi nebude native speaker (je dost zvlastni, ze prvni co vas zarazi je to, ze nekdo mluvi divne, prestoze vy mluvite jeste hur)... Casem jsem pochopila, ze oblibenou slovni kombinaci je "...like, you know..." a ze zcela evidentne bude jeho hlavnim jazykem francouzstina, coz se projevuje predevsim tim, ze kdyz rika "g", rika "žííí". Co me jeste udivuje je vyslovnost pismen recke abecedy - pi (páj), phi (fáj), atd.
Uz ze syllabu bylo jasne, ze tolik latky nemuze stihnout probrat, a jediny, komu to nedoslo hned na prvni hodine byl on, a tak se stalo, ze jsme ve week 6 byli asi tak 3 tydny pozadu. V praxi to znamenala, ze mluvi hrozne rychle, ale presto vlastne nerekne nic. Zastavi se jedine, kdyz vysvetluje nejakou naprosto a uplne primitvni vec... jako treba vcera kdyz asi 10 minut vysvetloval, co to znamena "max(cos x, 0)" (pricemz se samozrejme zcela vazne nezapomnel zeptat, jakych hodnot muzou nabyvat funkce cos a sin)...
Na hodinach je tudiz vetsinou dost nuda, protoze clovek jen tupe opisuje co on pise na tabuli, ale kdyz se obcas zaposlouchate do toho, co rika, mate opravdu problem... je to totiz desne vtipny (vizte vyrok tydne ;)) ;)))
Tak tohle bylo dlouhy a vcelku o nicem... neco zabavnejsiho (mozna bych mohla pripojit neco jako minirecenzi filmu Borat, na kterem jsme byli ve stredu...) snad nekdy priste :o)

1 comment:

dudek said...

"mam vsechny predmety, co mam zapsany" - v jednom dni? To jde?
"Skola tady zacina prvni utery v zari" - a končí? Taky o měsíc dřív?
"s nechutne vyholenou "bradkou"" - :)
"prvni co vas zarazi je to, ze nekdo mluvi divne, prestoze vy mluvite jeste hur" - :) ale to já často ocenim, protože nedokonalý angličtině je někdy rozumět líp než oddrmolenýmu projevu native speakera. :) I když s tim ty asi nemáš problém, když se tam pohybuješ mezi samejma native speakerama ...
Ta řecká abeceda je opravdu zvláštní, já bych dlouho myslel, že je řeč o nějakym koláči, či co ...
"vizte vyrok tydne" - jo, ten nemá chybu! :)