Wednesday, July 11, 2007

budeme se valet...

vcerejsek se nesl plne v duchu tohoto hesla (pred?)posledniho tridniho vyletu (ci trech veteranu). za celej den jsem z postele vstala jen na jidlo a zuby (rozumej: cisteni). nicmene nebylo to valeni jen tak, ale valeni s knihou, coz tomu dodava nadech intelektualna :-D precetla jsem hned nekolik (sic!) knih, a to:

F.S.Fitzgerald - The Great Gatsby

Kniha se mi libila (postrach skolnich slohovych recenzi/ctenarskych deniku spolecne s "kniha byla dobra"), haha!!! Je to ten typ knihy, co vas po docteni nenecha viset nekde ve vzduchu a premyslet o cemze to jako bylo. Nepochybne si to nekdy prectu znova, vo tom zadna.

A.Camus - The Stranger

Tohle jsem si chtela precist uz od doby, co nam o tom Habi povidala a vzhledem k tomu, ze ted bydlim s inteligentnimi a sectelymi muzi... ehm... well, alespon jeden z nich ma tyto kvality (haha).... bylo mi to umozneno. Briliant! Musim rict, ze jsem cekala dost, ale stejne to predcilo ma ocekavani. Vzbudilo to ve mne tak zivy interes o ten vas cortuv hraaad, ze jakmile se naskytne prilezitost, rada bych si precetla jeste neco dalsiho od nej (ehm.. jak se sklonuje Camus - resp. jak to vypada v 2. pade?) a pripadne take Zed od Sartra... no a mozna jeste neco. ze by na me prislo existencialni obdobi?

A.dS.E. - The Little Prince

Mno, tak k tomu se snad ani nic nemusi dodavat. Uz jsem to letos precetla asi po sesty a vzdycky me to dostane. <3 <3 <3

A pak jsem zacala E. Zola - L'Assommoir, ale nemam tuseni, co je toho ceskym nazvem (teda jako, nasla jsem vyznam ve slovniku, ale nejak si to s nicim nespojim)... ale tise predpokladam, ze asi pujde o to, cemu u nas rikame "Zabijak".

No a pak mi jeste vecer byla prectena pohadka, juuuu, ja se mam. ;)

Dneska ovsem nic takoveho. Venku je nadherne, ne vedro, ne humid, takze hura na kolo.

2 comments:

Vitana said...

Ty jo, ty seš čtenář *ZÁVIST od člověka, kterej furt musím číst nějaký blbiny do školy*
Existenciální období chválim :-) a Sartrovu Zeď doporučuju!
2. pád od "Camus" je asi "Camuse", fakt nevim... je to nějaký divný...

dudek said...

Tak k nejdřív k jaz. věcem: Camus se skloňuje přesně tak, je to přece jenom Francouz, takže mu ani nic jinýho nezbejvá. :) A tamto je skutečně v češtině Zabiják.

A přidávam se k závisti. Já se musim nejdřív pořádně rozečíst, pak snad taky naberu takový tempo, abych doved přečíst tři knihy denně... Lituju, že jsem se měl v mládí k tomu čtení tak málo, pak to takhle dopadá, že jednu knihu slabikuju měsíc a ještě přitom ztrácim nit... *analfabet promluvil* (Vlastně ten ne, psát už umim. :) *LN*